LCD i praca 24/7

Autor: Krzysztof Szatanik (dbl001_at_o2.pl)
Data: Tue 18 Nov 2003 - 21:08:33 MET

Witam

    Takie teoretycznie banalne pytanie, ale jakoś nie mogłem znaleźć
odpowiedzi:

    Czy monitor LCD (a konkretnie wyświetlacz w notebooku) nadaje się do
ciągłego długotrwałego wyświetlania statycznego obrazu? Czy wypala się
podobnie jak monitory CRT?

    Konkretnie chodzi o to że mam notebooka który pracuje na statku
(notebook ze względu na pobór prądu) jako plotter i wyświetla mapy morskie
(obraz statyczny) przez długi czas (nawet tydzień non-stop bez wyłączania).
I teraz zastanawiam się czy wyświetlacz przez to za szybko szlag nie trafi,
i czy może zamiast wypalać ekran w notebooku za 6tysięcy nie lepiej kupić do
niego zwykły monitor LCD za 1200 (znów kwestia poboru mocy) i później
wymieniać jak się wypali...

    A może niepotrzebnie się martwię i wyświetlacze LCD są na to odporne?

--
Z pozdrowieniami,
Krzysztof Szatanik.