Re: Dlaczego tyle ramek potrzeba [lamerskie]?

Autor: Radek (eidar_spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 17 Nov 2003 - 15:55:41 MET

> Duża ilość FPS pomaga oszukać oko. Jeśli obraz zmienia się częściej niż co
> 1/25 sekundy to dalsze zwiększanie nic nie daje. Niestety zły kod gier i
inne
> ograniczenia systemu, sterowników i sprzętu nie pozwalają tego osiągnąć
przy
> 25 klatkach na sekundę, dlatego renderuje się 100 na sekundę, żeby jak
> najwierniej oddać ruch. Ale oczywiście renderowanie powyżej vsync nie ma
> sensu :)

niestety tu kolega nie ma racji
inna zasada dziala przy wyswietlaniu filmu a inna zasada przy generowaniu
grafiki na ekranie komputera.
25 klastek na sek nie jest zadowalajaca iloscia.. komfortowo gra sie od
okolo 60 klatek ..
podobno niektorzy piloci sa w stanie rozpoznac typ samolotu widzac jego
zarysy przez 1/100 sekundy

jest to szczegolnie widoczne przy grach fps .. gdzie przy szybkich ruchach
bedzie widac jak obraz skacze ..
obraz na kazdej klatce gray jest ostry jak "zyleta" a stopklatka na dvd
pokaze ze szybko poruszajace sie obiekty sa rozmazane.
dlatego nie widzimy skakania obrazu.