Re: Asus P4PE-X

Autor: Mikolaj Tutak (mtutak[at)
Data: Sat 15 Nov 2003 - 00:24:08 MET

Adam Plastik wrote:

> Ja tez jakis czas temu dałem się przekonać do amdeka do jego
> rewelacyjnych osiągów super cen itp bajerów i mimo ze wszystkim
> polecam intela i z zadnym z nich nie mam problemu,kupiłem bartona
> 2500 + ep8rda3+ do tego i w tym monmencie zaczeło sie, ciąłe zwisy
> restarty problemy latanie do serwisu z płytą apdejty biosow
> kombinowanie ze sterownikami pamięciami itp., od wrzesnia nie było
> jeszcze dnia zeby sie nie zawiesił.Do dziś. Poszedłem do sklepu
> kupiłem p4 2600 z ht do tego dobrą płyte asusa i znów jest spokój i
> nie chce juz więcej słyszeć o amd chocbym miał za tego intela
> [...]

Staaaaaryyyy to to masz peeeecha (albo nie umiesz komputera zlozyc co jest
bardziej prawdopodobne)!!!
Ja w swoje malej najnowszej karierze posiadalem (lub skladalem i opiekowalem
sie) nastepujace konfiguracje AMD:
- ECS K7S5A - dwie sztuki
- ASUS A7V333RUF
- ASUS A7V333-X
- Asrock K7S8XE
- Abit NF7-S 2.0
i w pracy
- ASUS A7V8X - dwie sztuki
- ASUS A7V8X-X
- ASUS ??? (dual Athlon MP2000+)

Do tego procki Duron 800, 850, Athlon XP 1400+, XP 2000+ (0.18 i 0.13), XP
1700+ (0.13um jeden A i dwa B), MP 2000+ oraz XP 2500+ (Barton) - w roznych
konfiguracjach.

Praktycznie wszystkie z tych kompow chodza/chodzily 24h/dobe, full load
(Oracle, MSSQL, dla testow United Devices, Prine 95, fording_at_home itp) i....

- zero zwisow
- zero bluescreenow czy kernel OOOOPPS...
- zero wysypujacych sie aplikacji (oprocz takich co sie wysypuja bo sa
niedorobione ;-)

Generalnie zasada jest taka, ze wszystko trzeba robic z glowa i miec o tym
jakies pojecie.

Co ciekawe, mam tez komputer (w pracy) z P4 (256kb cache) to dopiero jest
masakra...

I jeszcze w sprawie chlodzenia Athlonow vs P4. Athlony nie generuja wiecej
ciepla niz P4 (polecam specyfikacje techniczna), wrecz przeciwnie to do P4
powstala dodatkowa wtyczka zasilania bo z kabli 5V nie starczalo powera :-]
A najnowsze P4 w wykonaniu 0.09um to dopiero bedzie piecyk (ponad 100W) :-O

--
pozdrawiam
      Mikolaj