Klopoty z rozruchem... ale nie takie znowu oczywiste (dla mnie)

Autor: Wojciech Kulasa (fingolfin_at_altair.wytnijto.eu.org)
Data: Sun 09 Nov 2003 - 19:11:19 MET

Witam,

Jest komputer: C400_at_540 na Abicie BE6-II, niezbt obciazony - HD 15 GB;
RAM 192 MB; grafika - wczesny GeForce, stara nagrywarka - ot, taki typowy
sprzet sprzed paru lat. To wszystko pracuje na zasilaczu ATX firmy L&T,
235W.

Niedawno przy ktoryms resecie komp. nie chcial wstac, potem kilkakrotnie
zdarzylo mi sie, ze po wylaczeniu badz resecie komputer nie wlaczal sie;
wygladalo to w ten sposob, ze palily sie diody zasilania, natomiast
komputer nie przechodzil do POSTu, nie wlaczaly sie napedy, nie bylo
napiecia na CD (tacka nie dala sie wysunac silnikiem).
Nigdy wczesniej takich klopotow nie bylo. Pomyslalem, ze to moze salby
zasilacz (GF jest w kompie od niedawna), ale tak sie sklada ze akurat
mialem przy sobie inny komp z nowiutkim zasilaczem 350 W i na nim problemy
sie powtorzyly - nie dalo sie kompa wystartowac.

Nie bede juz opowiadal jak rozkrecilem dziada na srubki, biadolilem nad
kondensatorami, w ktorych wypuklosci wypatrywalem (tak mi poszedl stary
BH6 :) itd...).

W kazdym razie inny komp, ktory akurat u mnie stal, mocniejszy tez mial
problemy z odpalem i ze slabszego i z mocniejszego zasilacza. W koncu po
wylaczaniu z sieci, badaniu, dociskaniu ruszyl. Z mojego zasilacza
rowniez. W koncu i moj ruszyl z obu zasilaczy - ale nie zawsze mu sie to
teraz udaje. Raz na powiedzmy 10 resetow nie wstaje - pomaga zazwyczaj
dluzsze odlaczenie od pradu.

Temperatura jest raczej w normie, 35 st. C na czujniku na plycie, na
procesorze czujnika nie mam, ale wyczulbym anomalia na radiatorze palcem.
System (win98) jest stabilny, w trakcie pracy raczej nic strasznego sie
nie dzieje.

Jesli juz dotad dobrnales, Szanowny Czytelniku, to zastanow sie, co moze
byc przyczyna takiego zachowania. Wszelkie rozsadne sugestie mile
widziane, a propozycje rozwiazan oczekiwana z niecierpliowscia :)

--
.. Wojciech Kulasa [Fingolfin] ............ fingolfin(@)altair.eu.org ..
.. http://fingolfin.cjb.net .................. RPG famous last words: ..