Re: Dual Channel ??

Autor: Krzysztof Rynkowski (SPAMryniobyd_at_o2.pl)
Data: Thu 06 Nov 2003 - 22:01:04 MET

Użytkownik "Domel" <doomel_at_alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> Czy rzeczywiście warto jest bawić się w dual channel (płyta EPOX 8RDA3,
proc
> thorton 2200+)??
> Przeglądając grupę natknołem się na informacje że niby przy proc. Intela
> wydajność zwiększa sie sporo ale w przypadku AMD nie - czy to prawda??

Wygląda na to, że tak. Piszę to na podstawie
Wyników porównawczych wg Aida32
(zaktualizowana przez "NetUpdate").
Np. mój Athlon XP 1700+ (11x166),
Gigabyte GA-7VAX
RAM PC2700
ma odczyt z pamięci = 2457MB/sek,
podczas gdy Athlon XP 2700+ (standard)
Asus A7N8X
RAM PC2700 = 2450MB/sek, czyli mniejszą
wydajność - nieproporcjonalną do zapłaconej ceny.
Ponadto 2 układy RAM, poza ceną, to również
większe prawdopodobieństwo awarii, uszkodzenia,
niekompatybilności, itp. niż jeden układ RAM.
Program prezentuje wiele innych konfiguracji.