Re: Problemy z Compaqiem

Autor: Thanatos (tjvqbarx_at_b2.cy)
Data: Thu 06 Nov 2003 - 20:50:03 MET

Użytkownik "QBABO" <rufio-skasujto_at_i-to-tez-skasuj.ceti.pl> napisał w
wiadomości news:bobp0t$abq$1_at_nemesis.news.tpi.pl...
> Witam wszystkich, a zwłaszcza użytkowników Compaqa :)
> Dostałem takiego kompa (C. Deskpro2000 - stary, ale do pisania się
nada), i
> mam problem z uruchomieniem, chociaż z innymi pecetami radziłem sobie
> całkiem całkiem.

Kupiłem ostatnio dwa identyczne z Pentuim 200MMX

> Pierwsza niespodzianka, to brak normalnego setupu. Zamiast tego
instalowanie
> partycji diagnostycznej i firmowych programików do "Setupowania"
> Zainstalowałem tą partycję i programiki ściągnięte ze stron Compaqa.
> Pokazują że wszystko jest OK.

Ja tu mam problem bo nie mogę stworzyć partycji diagnostycznej, a jako
taki setup uruchamia mi się tylko z dyskietki.

> Ale przy każdorazowym wyłączeniu komp "zapomina" daty i ustawień. Po
starcie
> z firmowej dyskietki przypomina sobie właściwe dane. Czy to może być
wina
> baterii czy też nie zapisuje czegoś na dysku?
> Bateria jest chyba zamocowana na stałe, a może da się jakoś wymienić?

U mnie po jednokrotnym ustawieniu godziny i daty wszystko jest ok,
ustawienia sie nie resetują,
Może ustawienia godziny i daty nie zapisał Ci się na partycji
diagnostycznej.

> Chciałem zainstalować Win98 z płytki której używałem w innych kompach
do
> instalowania systemu (CD jest nie-compaqowski, ale program
diagnostyczny go
> widzi). A ten nie chce jej zobaczyć- wypisuje że "non-system disk".
Czy jest
> jakiś "sprytny" sposób na instalowanie systemu?
> Może ktoś z posiadaczy Compaqa podzieli się doświadczeniami z
instalowania
> systemu na tym sprzęcie?

U mnie Windows 98 zainstalował się bez problemu. Żeby wykryć CD-Rom
proponuję podłączyć go do drugiego kanału oddzielnie od HDD. Mi bios nie
wykrywa dysku przy wszystkich ustawieniach, chociaż na primary master
chodzi bez problemu.. Instalowałem z nagrywarki Lite-On 52x32x52x ale w
drugim wykrywa mi również bez problemu CD-Rom LG 52x ale wszystko to
robiłem z dyskietki startowej do Win98.
Mam problem z zainstalowaniem Mandrake 9.0 bo zawsze pokazuje błędy w
czasie instalacji pakietów. Ale to już temat na inną grupę.

--
pozdrawiam
Krzysiek