Grzejnik z Athlona.

Autor: mIrO (asterix0099_at_9900gwiazdy.net.pl)
Data: Thu 06 Nov 2003 - 10:28:13 MET

Witam,

we wrzesniu zeszlego roku zakupilem zestaw z prockiem AMD Athlonn XP 2000+.
Po jakims czasie okazalo sie, ze sa potezne klopoty z chlodzeniem procesora.
Dolozenie drugiego wentylatora pod zasilacz poskutkowalo obnizeniem
temperatury calosci (glownie HD), temperatura procesora spadla o kilka
stopni.

Obecnie wyglada to tak, ze gdy w pokoju mam zimno (ok. 21 stopni C), a
komputer jest tylko zalaczony (nic szczegolnego na nim nie robie), to procek
ma jakies 67/68 stopni. Przy zwyklej pracy daje jakies 73 stopnie, a przy
100% obciazeniu procesora przez dluzszy czas, temperatura dochodzi do 80
stopni.

Cooler na procesorze jest boxowy, caly aluminiowy, z wentylatorem 8 cm i
3000 obrotow. Moje pytanie sprowadza sie do tego, czy oplaca sie inwestowac
ok. 100 zl w lepszy cooler, czy lepiej zainwestowac w procesor z nowszym
jadrem. Moze ktos mial podobny dylemat, albo slyszal o takim przypadku.

pozdrawiam
mIrO