Re: Obudowa AT, plyta ATX

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Wed 05 Nov 2003 - 17:27:40 MET

> Bzdury mu podpowiadasz!
> Stara obudowa, ktora pracowala z P166 ma prawdopodobnie nie wiecej niz
> 200W (z wyjechanym wentylatorem, ktory jutro sie zatrze) co jest
> absolutnie za malo na jakikolwiek dzisiejszy system montowany od nowa.
> Chocby nawet znalazl plyte glowna (gowniana) ATX i potrafil
> wykombinowac jej zasilanie z zasikacza AT to pozostaje mu jeszcze
> sprawa jej mocowania w obudowie itd.
> Pozniej przekona sie, ze potrzebuje jednak wiekszy zasilacz. Gdy to
> wymieni, bedzie gotowy do wymiany plyty glownej, czyli bedzie w
> [...]

Jestem zmeczony sluchaniem takich bredni po pracy wiec prosze nie pisz, ze
jakies bzdury podpowiadam ...

1. Plyta BabyATX (takie najczesciej sie spotykalo) ma gabaryty ktore pasuja
do kazdej obudowy AT. Oprocz wszystkiego tego co mozna znalezc na normalnej
plycie AT posiada dodatkowo gniazdo zasilania ATX i wyprowadzenia: power BTN
i jakies tam sleep'y. Gniazdo klawiatury jest identyczne jak w plycie AT
(DIN, 5-pinow)
2. Moja wczesniejsza konfiguracja z Celeronem 600 brala okolo 60W. Mysle, ze
bedzie trudno znalezc plyte z podwojnym zasilaniem ktora przekroczyla by ta
magiczna granice ... Zasilacz 200W i to jeszcze "zabytkowy" wystarczy z
duzym zapasem dla takich konfiguracji ...
3. Jaki widzisz problem we wlozeniu plyty glownej z podwojnym zasilaniem ???
(nie spotkalem jeszcze zadnej ktora by miala jakies inne gabaryty niz AT -
co najwyzej byla mniejsza)

Jezeli masz jeszcze jakies uwagi to napisz ... byle na temat.