Re: hałas baracudy IV

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 05 Nov 2003 - 12:35:34 MET

Użytkownik "finiu" napisał:

> największy hałas w kompie wydaje moja Baracuda IV 40GB [..]
> przypomina jakiś dźwięk wysokiej częstotliwości, świszczenie,

Niektóre z dysków Barracuda ATA IV mogą wydobywać z siebie wysokotonowy
dźwięk w chwili, gdy dysk znajduje się w stanie idle (kręcą się talerze, ale
głowice nie dokonują operacji zapisu/odczytu). Jest to spowodowane pracą
specjalnego systemu samokontroli zaszytego w elektronice dysku, który
uaktywnia się po określonym czasie spoczynku (nie pamiętam dokładnie, ale
dość szybko).

Sytuacja ta może mieć miejsce w przypadku następujących dysków:

ST380021A (80 GB)
ST360021A (60 GB)
ST340016A (40 GB)
ST330011A (30 GB)
ST320011A (20 GB)
ST315313A (15.3 GB)

Występowanie tego szumu nie ma nic wspólnego z jakimś uszkodzeniem dysku,
ale może trochę wkurzać.

Wskutek wielu uwag użytkowników, producent napisał specjalny programik
umożliwiający wyłaczenie tego głośnego dodatku.

Program nazywa się Smscan.exe. Ściągniesz go tutaj:
http://www.filesearching.com/cgi-bin/s?q=sms*.exe&l=en

Soft odpala się tylko w DOS'ie (np. z dyskietki startowej).

--
Pozdrawiam,
Sniper