notebook z sensowną grafiką

Autor: Przemysław Zdroik (zdroyer_at_gazeta.pl)
Data: Sun 30 Nov 2003 - 18:31:00 MET

Hejka

Mam taką oto zagwozdkę:
W styczniu wyjeżdżam na stypendium do Wielkiej Brytanii i w ciągu
najbliższych 2 miesięcy muszę kupić sobie notebooka. Ma mi służyć do
napisania pracy dyplomowej (trochie partaniny w trzech wymiarach).
Zacząłem się intensywnie rozglądać za czymś sensownym, tzn. w miarie
przyzwoita marka(jakość wykonania), trochie lepsza grafika (minimum
Radeon IGP) , dysk 40, 256 MB RAM, combo, 2 lata gwarancji
międzynarodowej no i NIE Celeron. A wszystko za mniej niż 5500 zł
brutto (i to jest niestety priorytet). Ciężka sprawa, prawda. Ale
znalazłem kilka modeli, prawie fajnych. Prawie, bo żaden nie spełnia
wszystkich wymagań. Tak więc:
MAXDATA Eco 3200X/Combo (Celeron 2400) -
http://www.balta.pl/notebooki/index.php3?ID=8092
Jest fajna grafika (ATI MOBILITY RADEON 9000 64 DDR RAM), 4xUSB, 2 latka
gwarancji, ale: gwarancja jest tylko na Polskę, całość jest na Celeronie
(brrrr) a poza tym to jest Maxdata - z tego co wiem to jest to śrenią marka

HP nx9005 Ath2.4+ 256MB 40GB
http://www.2it.pl - nie zapisałem co dalej
Jest Athlon :-), trochę gorsza grafika (pamięć dzielona i w ogóle),
tylko 2 x USB, tylko rok gwarancji, ale to HP.

FUJITSU-SIEMENS AMILO L6820
Celeron i grafika zintegrowana w i82845GV, ale za to dwuletnia
międzynarodowa gwarancja!.

Jest też HP Pavillion zt4500 baaaaaardzo sensowny
http://www.shopping.hp.com
(skonfigurowałem sobie: AthXP-M 2200+, 512 DDR, 60GB hdd,combo, 2 latka
gwarancji no i Radek 9000 (na dzielonej pamięci, ale zawsze Radek) i
wyszło to wszystko poniżej 1200$ - 4800PLN!!!)
ale dostępny tylko USA, a ja nie mam sensownego kontaktu za oceanem.

Moje pytania:
1)Wiem, że S3ProSavage to totalne bagno( podobno VooDoo I było lepszym
akceleratorem - tak przeczytalem na TomsHardware), Ati IGP 320 jest już
troche lepszy, ale tak do końca to nie wiem na jakim jest poziomie (GF1,
GF2, a może Riva TNT ???). Czy zintegrowane w chipsetach Intela 845
grafiki też są bardzo słabe?

2)Czy ktoś może coś więcej powiedzieć o ww modelach? Mieliście je może
w rękach, pracowaliście na nich? Może macie jakieś doświadczenia z tymi
producentami (szczególnie ciewi mnie Maxdata)?

3)Czy slyszeliście moeże, gdzie można dostać HP Paviliona ze4500 w
Europie???

4) A tak w ogóle to co mi radzicie?

Z góry dziękuje za pomoc.