problem z WD Caviar. (bezpiecznik?)

Autor: novax (novax_at_SPAM-PRECZ.wp.pl)
Data: Sun 30 Nov 2003 - 18:21:10 MET

Czy jest mi ktoś w stanie pomóc z dyskiem Caviara? Dysk jest nowy na
gwarancji - wymieniany był na nowy po wcześniejszym padzie dysku.

Opiszę po któtce co się stało:

podczas backupu danych z tego właśnie dysku zawiesiała się nagrywarka CD,
chcac ją odwiesić odłączyłem od niej na chwilę zasilanie. Po podłączeniu
zasilania komputer się wyłaczył - lampka power migała cały czas. Nie dało
się ponownie go włączyć, dopiero odłączenie całego komputera od pradu i
podłaczenie pozwoliło go włączyć... ale już nie dysk. Dysk w ogóle nie
startuje. Dodam że w komputerze był też drugi dysk Seagate i on działa
dobrze, również nagrywarce i CD-romowi nic się nie stało. Padł tylko dysk
Caviara. Ostatnim razem ten sam model padł mi w podobnych okolicznościach i
identyczne były objawy niedziałania.
Wątpię raczej żeby od razu poleciał cały silnik, myslę że może być tam w
środku jakiś bezpiecznik(?) przeciwprzepięciowy i wystarczyło by go wymienić
by dysk zaczął działać. Czy dobrze myślę?
Muszę odzyskać dane z tego dysku bo były one bardzo ważne a nie chce go
oddawać znowu do servisu bo poprostu tam wymieniają dysk na nowy a dane
przepadają.

Co z tym zrobić?