Czy istnieje zabezpieczenie doskonałe

Autor: Norbert (norbert.kaminski_at_wp.pl)
Data: Sat 29 Nov 2003 - 02:18:38 MET

Nasuneło mi sie dzisiaj pytanie.
Czy istnieje zabezpieczenie idealne danych na dysku...
Chodzi mi tutaj o zabezpieczeniu przed wglądem osób postronnych w nasze
dany zgromadzone na dysku.
Poszukałem troche...znalazłem secure ide firmy abit szyfrujące dane na
dysku twardym jednak tylko IDE.
Znalazlem smart key dolaczane do niektorych plyt MSI ... tez ponoc
szyfruje dane i bez klucza nikt nie odczyta ich. Ciekawe dlaczego tylko
z plytami
msi to dziala...a moze producenci innych płyt też coś takiego wymyślili?
Moze da się kupić coś takiego do abita, gigabyte , innych...???
Szukałem troszke oprogramowania które by zabezpieczało hasłem komputer i
dane na dyskach ale nic konkretnego nie znalazłem.
Podzielcie się waszymi informacjami.
Jak ktoś chce być spokojny o to że nikt poza nim nie bedzie miał dostepu
ani wglądu do jego komputera , ze dane na jego dysku sa bezpieczne przed
wścipskimi nawet po jego wyjęciu i przełożeniu do drugiego komputera to
co sie da zrobić w tym temacie.
Prosze osoby którym przyjdzie ochota odpowiedzi tylko w stylu wywalić
komputer lub nosić dysk twardy w majtkach o nie dodawanie swoich
czterech groszy do wątku...
Pozdrawiam i mam nadzieje ,że temat sie rozwinie gdyż pewnie spora
liczba osob chetnie by zrobiła coś by ich dane były nie do odczytania
przez osoby postronne.

--
******* norbert.kaminski_at_wp.pl **** gg:1334053 **********
** PIV3GHz, 1GB-HYPERX, ABIT IC7 MAX3, CHIEFTEC 420W ****