Re: Procesor overklocker'ow

Autor: PhoeniX (phoenix81_at_free.pnet.pl)
Data: Thu 27 Nov 2003 - 20:35:45 MET

Użytkownik "Anspiral Mac'owsky"

> 1. A czy mozna byloby ustawic niestandardowa czestotliwosc plyty, np
123MHz
> (O: ON, X:OFF) X X X O X X i pacowac tak przez wiele lat???
> przy takim ustawieniu mialem czestotliwosc procesora 1487MHz.

Procesor tak, tyle tylko że takie ustawienie daje niestandardowe taktowanie
PCI
ponad norme więc musisz się liczyć że uszkodzą ci się dane na HDD lub
wpłynie
to na żywotność kart PCI/AGP (albo w ogóle nie pozwoli na stabilną prace).
Oczywiście pamięci też przydały by się PC133. Jeśli masz PC100 to na pewno
będą działać do 100Mhz a powyżej to już zależy jak leży :)

> 2. Czy moglby uszkodzic sie procesor lub cos innego(???) jezeli ustawilbym
> zworki 1 2 3 4 5 6 w takie pozycje ON i OFF, ktorych nie
mam
> zdefiniowanych w instrukcji???

Nie ustawiaj nic na ślepo bo możesz sobie coś uszkodzić.
Jak chcesz mieć pewność że wszystko będzie działało to używaj tylko
FSB 66,100 i 133 zapominając o pośrednich i tych powyżej 133.
Jedynym sensownym o/c twojego procka jest FSB 133 więc podnieś
troszku napięcie, ustaw dla pewności taktowanie pamięci na -33Mhz,
zapisz ustawienia,wyłącz kompa,przestaw zworke na FSB 133 i próbuj.
Jak to już zostało napisane nie podnoś więcej niż na 1.75V.

>Ale tam na plycie trzeba chyba lutowac??? Bo ja tam nie widze zadnych
zworek
>, ktore moznaby przestawic (zmienic).

Napięcie procesora zmienia się z poziomu biosu.
Radze przeglądnąć instrukcje do płyty.

ps.Na przyszłość pisz w jednym poście.

--
Pozdrawia: