Re: Karta TV + fonia DK/BG

Autor: macminer (macminer-junkout_at_polbox.com)
Data: Mon 03 Nov 2003 - 13:37:26 MET

Sebastian wrote:
> Witam,
> Mam następujący problem; w sobotę kupiłem kartę tv AverTV Studio 303 w celu
> oglądania tv kablowej. Niestety okazało się, że programy są nadawane z fonią
> w różnych systemach. Raz jest to DK, innym BG. KArta natomiast obsługuje
> tylko jeden wybrany globalnie (podczas instalacji) system fonii.
> Szukam po necie i sklepach, ale nikt nie potrafi mi pomóc. Nikt nawet nie
> wie czy jakaś karta obsługuje oba systemy fonii na raz.

Ściślej - nie karta, tylko sam tuner (tj. głowica, ta wystająca z karty
metalowa "puszka"). Ta sama karta może mieć różną głowicę (przynajmniej
u Avera). Czy Twój tuner jest opisany jako PAL DK/BG czy tylko DK? Dla
porównania możesz zobaczyć:
http://www.macminer.opoka.com.pl/aver/front.jpg - tu Aver dał po prostu
"uniwersalną" naklejkę na tuner, a ktoś w fabryce ręcznie zaznaczył, czy
jest to wersja BG+DK czy inna.

Jeśli BG+DK, to pozostaje kwestia czy soft umie z tego skorzystać. O ile
pamiętam, DScaler ma możliwość przypisania systemu do każdego kanału z
osobna. Niewykluczone, że w firmowym sofcie Avera przy wyborze innego
kraju niż PL (Ukraina? Czechy?) będziesz miał dwie opcje fonii - wtedy
oczywiście przyda się też opcja "dokładnego" strojenia kanałów. Ja się
kiedyś zdziwiłem, kiedy przy instalacji wybrałem bodajże RU i nagle w
sofcie Avera pojawiła mi się opcja wyboru PAL/SECAM dla każdego kanału.
Przykre było tylko, że domyślnie był SECAM.