Re: Wątpliwości przy zakupie karty video

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Sat 01 Nov 2003 - 09:11:38 MET

> Postanowiłem zakupić do mojego peceta kartę video. Jest mi ona
> potrzebna przede wszystkim w celu zgrywania filmów w formacie divx, mpg
> i innych zapisanych cyfrowo do magnetowidu analogowego. Dobrze by też
> było gdybym miał też możliwość odwrotnego zgrywania: z magnetowidu do
> komputera.

To co ci jest potrzebne to nie karta video tylko karta graficzna z wyjsciem
TV ... jezeli koniecznie chcesz zgrywac filmy w druga strone (czyli do
kompa) to kup karte z VIVO.

     Procesor, jaki mam to Pentum 4, 2 GHz tak, więc sprzętowo
> podołałbym kompresji w locie do MPEG-2. Myślałem, że kupię coś takiego
> w cenie 100-200 zł. To, co wyszukałem najtańszego w Internecie to karta
> w cenie 250 zł.

Zeby zgrywac do mpeg-2 trzeba miec jeszcze jakies oprogramowanie ktore
bedzie wspolpracowalo z twoja karta i umozliwialo takie cos ... proponuje
nie zawracac sobie glowy tym standardem bo i tak pewnie bedzie trzeba
poprawiac cos po zgraniu. Uzyj kompresji mJPEG i kup odpowiednio duzy dysk
zeby miec miejsce na filmy (musisz tam miec NTFS'a).

> Czy jest możliwość kupna karty spełniającej moje wymagania (albo
> żeby, chociaż tylko pierwsze moje wymaganie było spełnione) w cenie
> 100-200 zł?

Jest mozliwosc kupna ... jezeli chcesz takie tanie ustrojstwa kupowac to nie
licz na dobra jakosc na wyjsciu TV. Ewentualnie kup uzywana (firmowa) karte
z wyjsciem TV.

Dodam, że zakup będę chciał poczynić na warszawskiej
> giełdzie komputerowej, gdzie ceny są niższe około 10-20 % od
> sklepowych?
A ja w Proline gdzie ceny sa tak samo niskie:)))