Re: LCD, martwe pixele, wymiana

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Tue 28 Oct 2003 - 17:32:53 MET

Użytkownik "Slawek" napisał:

> Ostatnio bdac na gieldzie od jednago ze sprzedawcow
> uslyszalem ze iiYAMa wymienia juz przy jednym martwym pixelu.

Tak, to prawda, choć osobiście nie miałem okazji tego przetestować (trzeba
mieć prawdziwego pecha, żeby kupić iiyamę z uszkodzonym pikselem).

Zobacz tutaj:
http://www.chip.pl/arts/n/article_65942.html

Na samym dole strony jest tekst:
"Nieco bardziej rygorystyczne zasady reklamacji dotyczą modeli firmy iiyama.
Tutaj argumentem do wymiany monitora będzie już jeden uszkodzony piksel."

A żeby było jeszcze śmieszniej:
"Jednak najbardziej chyba wymyślnymi (co wcale nie znaczy, że
niekorzystnymi) warunkami objęte są produkty firmy Maxdata (wszystkie
monitory Belinea). Otóż egzemplarze te kwalifikują się do wymiany na nowe,
jeśli chociaż jeden uszkodzony piksel znajduje na powierzchni ekranu
opisanej kołem o środku w miejscu przecięcia dwóch przekątnych matrycy i
średnicy równej jednej trzeciej przekątnej monitora (dla "piętnastek"
wartość ta wynosi ok. 12,5 cm)."

Mnie szczególnie cieszy tekst o tych Belineach, bo właśnie zakupiłem sporą
ilość tych LCD'ków. Na szczęście wszystkie są OK.

--
Pozdrawiam,
Sniper