Re: partition magic - błąd #108

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Tue 28 Oct 2003 - 00:39:51 MET

Marcin Wojtczuk wrote:
> [...]
>
> Device Boot Start End Blocks Id System
> /dev/hda1 * 1 994 7984273+ c Win95 FAT32 (LBA)
> /dev/hda2 995 1778 6297480 83 Linux
> /dev/hda3 1779 1790 96390 82 Linux swap
> /dev/hda4 1791 2097 2463489 83 Linux
> Partition 4 does not end on cylinder boundary:
> phys=(1023, 175, 63) should be (1023, 254, 63)
>
> No i sam już nie wiem co robić. Partycjonowałem dysk u kolegi który
> ma prawie taki sam sprzęt jak ja (msi kt3v - kt333, ja solteka na
> kt333) i od początku fdisk pisał mi to samo.
>
> Jakieś rady ? Jak to naprawić ? Moim celem jest skasowanie partycji 3
> i 4 i rozszerzenie drugiej do końca dysku.

BootIt http://www.terabyteunlimited.com powinien pomóc. Spróbuj nim po
prostu powiększyć lub zmniejszyć nieco tę czwartą partycję. Jeśli
zaznaczysz w opcjach programu "Align on End", to partycja zostanie
zakończona wraz z końcem cylindra i PM przestanie protestować. Zaznacz
też (koniecznie) "CHS Alternative" - PM to nieco ograniczony program,
niestety...

> Nie dysponuję niestety najbardziej oczywistą możliwością czyli
> skasowaniem wszystkiego i repartycjonowaniem bo nie mam możliwości
> backupu :/
>
> Boję się też skasować 2, 3 i 4 partycję i założenie jednej na tym
> zaczynając od tego samego miejsca co 2 w tej chwili - bo to by mogło
> oznaczać utratę danych.

Lepiej jednak zrób sobie backup najważniejszych rzeczy przed zabawą z
PM.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/