Re: Jaki monitor CRT - 'mocne' 17 / 'slabe' 19 ? [prosze nie jesc zywcem]

Autor: MiW (miw_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 26 Oct 2003 - 16:26:14 MET

> mi po wstepnej selekcji wyszly tylko te dwa:) przy zaznaczeniu, ze iiyama
> jest fajna, ale za to samo placisz duzo wiecej w porownaniu do NEC'a ...
> dlatego moj wybor by padl na NEC'a

Roznica niewielka (na GrnSlasku - NEC w okolicach 840-880zl, Iiyama 850-920)

> Jak pewnie wiesz kazda wypuklosc to problem dla elektronow. Mimo, ze od
> swojej strony masz plaski ekran to z drugiej strony jest on nadal krzywy.

Hehe... Akurat dla tych elektronow wypuklosc jest wrecz zaleta (dlatego, ze
wyrzutnia jest punktowa, a nie rozlozona na calej powierzchni kineskopu -
leca ona i tak po torach zakrzywionych - trzeba mniej zakrzywiac).

> Powoduje to rozne nieprzyjemne zjawiska typu nierownomierna ostrosc na
calym
> ekranie ...

No tu sie zgodze :) ale to akurat wynika bardziej z krzywizny samego szkla
(dokladnie ten sam efekt w przypadku atmosfery ziemskiej powoduje
'gradientowosc' nieba - im nizej, tym grubsza atmosfera i mniej niebieskie
niebo).

Pytanie, czy jest to praktycznie odczuwalne.

--
pzdr.
MiW