Jaki monitor CRT - 'mocne' 17 / 'slabe' 19 ? [prosze nie jesc zywcem]

Autor: MiW (miw_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 26 Oct 2003 - 14:41:08 MET

Witam !

Od razu uprzedzam - przegladalem archiwum :)

Ale i tak zapytam... Potrzebuje nowego monitora, bo stary niestety sie
sypie...
Wymagania:
- dobre odwzorowanie kolorow (amatorska obrobka grafiki, rzadko gry, praca z
dokumentami txt/gfx, rzadko filmy)
- 1280x960 85Hz (lub jak kto woli 1024x768 100Hz, ale raczej to pierwsze)
- cena max brutto to ok 900zl (ale optimum ok 750zl)
- nowy !

Przegladajac rozne cenniki/datasheety roznych modeli mozna dojsc do wniosku,
ze w gre wchodzi tak naprawde kilka modeli kineskopow...
a) Diamondtron (Mitsubishi, NEC, Iiyama, czasami jakies Miro, AOC, czasami
Samsung)
b) Trinitron (Sony... CTX ?)
c) aperture grille costam (Philips, Viewsonic)
d) Samsung Dynaflat (Samsung, Miro, Hyundai)
e) Samsung Pure Flat (wlasciwie wsio inne - AOC, Miro, MAG, CTX i wiele
innych)
f) Flatron (LG)
f) rozne inne konstrukcje

Tak po wstepnej selekcji wyszlo mi kilka propozycji:
- NEC FE791SB (Diamondtron)
- Iiyama HM703UT (Diamondtron)
- Samsung 757DFX (Dynaflat)
- Samsung 767MB (Dynaflat)
- Philips 107P40 (a.g.)
- MAG 796PF2 (PureFlat)
- CTX EF710 (PureFlat)
- CTX Futura F705 (Trinitron, ale z tym 1280x960 gorzej)
- LG Flatron F900P

Z 19-tek daloby sie wyciagnac:
- AOC 9K+ (PureFlat)
- miro P17F98 (PureFlat)
- Hyundai Q910 (Dynaflat)

Co do w/w monitorkow mam takie uwagi/pytania...
- SuperBright/MagicBright/LightFrame itd itp - czy tego sie w ogole uzywa ?
czy tylko gry/filmy ?
- czy sRGB zastepuje kalibracje ICC czy 'wspolistnieja' ?
- no i czy jest tak naprawde zauwazalna roznica miedzy NF typu
Flatron/Trinitron/Diamondtron, a 'nadlewkami' Samsunga ? oczywiscie jesli
chodzi o ostrosc obrazu i odwz. kolorow

Czy moglibyscie mi cos konkretnego doradzic/odradzic ?

--
pzdr.
MiW