Re: problem - przesiadka systemu na nowy hardware

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Fri 24 Oct 2003 - 04:31:10 MET DST

Przesłuchiwany(a) "AdamF" <adamfun_at_poczta.wp.pl> w związku ze sprawą o
symbolu <news:bn5tf7$6o1$1_at_atlantis.news.tpi.pl> dn. Wed, 22 Oct 2003
14:28:20 +0200 zeznał(a), co następuje:

> Mam starszego peceta na chipsecie BX ( płyta Totem TM-P2BXAT ) z P3Copper.
> 750MHz i Win98SEpl. Zestaw chodzi OK. Niedawno złożyłem nowy zestaw na
> płycie Asus P4P800, P4 2,4G i 2x256 Ramu. Stary system przeniosłem ghostem
> na nowy dysk, który podpiąłem do asusa. Sprzęt ruszył OK, ale Winda nie chce
> włączyć się w trybie graficznym (normalnym). Pojawia się komunikat :
> "Podczas inicjalizacji urządzenia CONFIGMG : Błąd ochrony systemu Windows.
> Należy ponownie uruchomić komputer".
> Windows uruchamia się w trybie awaryjnym, ale nie chce w trybie

Spróbuj tak: W trybie awaryjnym wywal: dyski twarde, kartę graficzną,
napęd CD-ROM/DVD, kontrolery dyskietek i dysków twardych, stację
dyskietek, klawiaturę, mysz, modem, kartę sieciową, porty, kartę
dźwiękową, kartę TV, joystick, USB. Uruchom ponownie komputer i zacznij
od instalacji wszystkich sterowników (pierwsze do płyty - o ile są
potrzebne, potem grafika, a potem to jak sobie system wykryje). Po
ponownym restarcie znów wystartuj w trybie awaryjnym i sprawdź w menago
urządzeń, czy nie masz podwójnych urządzeń (zwłaszcza w gałęzi System
devices), wszystko, co podwójne, usuń - z wyjątkiem rzecz jasna tego, co
naprawdę u Ciebie w komputerze występuje w podwójnych ilościach (np. dwa
kontrolery IDE, dwa kontrolery USB itd.). Powinno zadziałać i pomóc na
ten problem (ale kiedyś było, że jak się za dużo usunie, to winda po
prostu nie startuje - wtedy patrz poniżej...)

> - w ostateczności jak uruchomić reinstalkę, aby zachować istniejące
> programy?

Zainstaluj w ten sam katalog, co poprzednio. A potem dłuuuga bajka z
windowsupdate. Aha, jak zadziała pierwsza możliwość, to też zainteresuj
się Windowsupdate.

--
                    Z szaconeczkiem, Marcin
                   marcinf -at- globe.net.nz