o Terratec'u AUREON SKY 5.1 słów kilka....

Autor: Tomasz Milewski (tomail_at_priv.onet.pl)
Data: Thu 23 Oct 2003 - 22:38:45 MET DST

Dzisiaj przybyla do mnie dlugo oczekiwana przesylka z tymze sprzetem nabytym
w www.ergomedia.com.pl za 329 zlociszy. Moje trzy slowa, ktore tu sklece
oparte sa na czysto subiektywnych wrazeniach nie popartych testami typu
RMAA.

Przez ostatni tydzien od kiedy sprzedalem i wyslalem poprzednia karte oraz
zlozylem zamowienie na nowa nie sluchalem zadnych dzwiekow z kompa wiec
mam nadzieje ze sluch odpowiednio mi sie wyostrzyl przez ten czas ;-)

Specyfikacja techniczna:
http://productsen.terratec.net/modules.php?op=modload&name=Sections&file=ind
ex&req=viewarticle&artid=187

Poprzednikiem Aureona byl Hercules Fortissimo 2, ktorego mialem ponad rok i
ktory zapracowal sobie na pochlebne referencje przed sprzedaza. Wlasciwie to
nie mialem jakis powodow by sie go pozbywac ot po prostu ktoregos dnia
dowiedzialem sie o Aureonach no i opetala mnie posiadania jednego
egzemplarza i zaczelo sie powolne gromadzenie srodkow finansowych :-)

Zawartosc pudelka skromnie ascetyczna: instrukcja, jedna plytka CD ze
sterami i roznymi programami no i sama karta oczywiscie na czarnym laminacie
- wyglada ladnie i solidnie.

Instalacja karty odbyla sie w sposob zupelnie nie widowiskowy - tu mam na
mysli brak jakichkolwiek atrakcji w postaci 'blue screen of death' lub
problemow z kompatybilnoscia (moja plyta gl. DFI AD75, kt333).

Odsluchu dokonuje na tym co posiadam czyli sluchawki AKG K-44 oraz glosniki
Creative Inspire 2.1 - czyli minimum przyzwoitosci ;-) ale sluchawki sa
naprawde dobre jak na swoje cene 99zl (w MediaMarkt)

Do tej pory mialem z kart: Vibre, Diamond Sonic Impact S90, potem Zoltrix'a
Nightingale, SB Live 5.1, Hercules Fortissimo 2 no i wreszcie Aureon Sky
podejrzewam za na tej karcie zakupy sie skoncza poniewaz jak dla mnie jest
ona bliska doskonalosci!

Slucham glownie muzyki (mp3, ogg, mpc) oczywiscie w genialnym Foobarze -
wlaczone 32bit oraz ogladam filmy (divx, dvd) jesli chodzi o gry to owszem
nie powiem zabilem juz dziesiatki wirtualnych przeciwnikow, obecnie mam
zainstalowana gre Freedom Fighters i nie ma zauwazylem zadnych problemow
z dzwiekiem (polecam te gre chocby ze wzgledu za oprawe muzyczna napisana
na orkiestre i chor!) Jednak nie zalezy mi za bardzo na eaxach i innych
aurealach tylko na jakosci muzyki.

I tutaj wlasnie przechodzimy do sedna sprawy czyli JAKOSCI dzwieku! Powiem
krotko znakomity, lepszy od Fortissimo 2 ktora wydawala mi sie mistrzostwem
swiata - zwlaszcza po przejsciu z Live'a. Nie spodziewalem ze ze wychwyce
roznice na prostym zestawie 2.1 Creative'a ale naprawde to slychac (ku
mojemu milemu zaskoczeniu). Dzwiek jest czysciutki, pelny i czuc, ze sie tak
wyraze, szeroka przestrzeń dzwiekowa. Swietne sa zwlaszcza basy, generalnie
slychac jeszcze wiecej szczegolow niz na Fortissimo (zwlaszcza na
sluchawkach) a sam dzwiek jest bardziej naturalny w kazdym typie muzyki od
klasycznej po Sepulture czy SOAD. Nie wiem jak to opisac ale slyszy sie po
prostu sam nie skazitelny dzwiek. Zastanawiam jak to musi brzmiec na jakims
zestawie Logitecha na ten przyklad?

Sygnal z karty jest mocny ,dzwiek glosny, a po przelaczeniu panelu na
sluchawki dodatkowo wzmocniony. Dla zainteresowanych dodam jeszcze stery
wspieraja ASIO.

Ciekawostka: nowe sterowniki sciagniete z sieci zajmuja - uwaga - jedyne
4,63mb czyli pelen minimalizm ;-)
W porownaniu do Fortissimo brakuje mi jedynie kabla pozwalajacego na wspolne
podlaczenie sluchawek i glosnikow oraz equalizera w panelu kontrolnym( ale
jego brak uzupelnia np equalizer w Foobarze).

Ktos powie ze 329 zl na karte dzwiekowa to rozpasanie ale nie zgodze sie,
ile wydajemy na byle jaka karte graficzna , ktora i tak trzeba paktycznie co
roku zmieniac? Tu dostajemy jakosc ktora przetrwa dlugo. Poza tym nie mam
w pokoju zadnego zestawu hi-fi ani za bardzo miejsca na to wiec uwazam ze
warto bylo zbierac kapital na ten zakup.

Tu mozna znalezc recenzje w jezyku angielskim, oprocz Aureonow Sky i Space
jest tam jeszcze Aureon Fun i Phillips Seismic Edge 5.1 PSC705:
http://www.techconnect.ws/images/aureon.html

- ZADOWOLONY POSIADACZ AUREONA -