Re: Muszę dokonać wyboru LCD!

Autor: Tomasz Jurgieleiwcz (tom.m_at_lpa.a3.pl)
Data: Thu 23 Oct 2003 - 21:45:00 MET DST

>- Belinea 17" 101751/101741
>- Samsung 17" 173T SILVER
>- Acer 17" AL1731

No, to były ładne... a gdzie dobre?

Złośliwiec jestem, co?

>Co mam zatem wybrać? Co ze smużeniem w szybkich grach i dynamicznym
>przewijaniem stron przy 25 [ms] czasie reakcji matrycy?

Trzeba oglądać czy nie smuży. Najszybszy lub jeden z najszybszych i
bez smużenia: NEC 1701 i 1760.

> Czym się właściwie
>różnią matryce MVA i PVA?

Na MVA czarny się "srebrzy" na PVA nie. MVA nie jest stosowane, lub
zastępowane przez PVA przez liczących się producentów. Obecne modele z
MVA mają już następców z PVA. MVA ma w produktach nizszych klas
znaczenie ale tylko marketingowe, jako "coś nowszego" czytaj
"lepszego" niż TN. Technologia ma przyszłość i duży potencjał, ale
wygląda na to że ani np NEC ani Sanyo, nie są zainteresowani włożeniem
kasy w rozwój.

> Czy im większy kontrast tym lepiej

Tak.

>Czy jest znaczna różnica między analogowym a cyfrowym
>złączem ?,

Przy dobrym monitorze i sensownej karcie nie ma znaczenia, ale ciężko
ukryć że monitor z DVI jest bardziej rozwojowy.

>gdyż zauważyłem, że w wiekszości przypadków nie ma kabelka czyli
>jeszcze jakies 100 złoty w koszty!

Zgadza się. Kupno kabla DVI jest niezbedne przy monitorach pracujących
z 1600x1200, bo rzadko która karta da super ostry obraz na złaczu
analogowym.

--
Tom
www.nec-poland.com