problem z kompem

Autor: Xuser (qbakos_at_NOSPAMo2.pl)
Data: Wed 22 Oct 2003 - 23:38:48 MET DST

Witam
Od jakiegos czasu mam problem z moim nienajnowszym juz kompem - plyta
Shuttle HOT 591P, procek K6-2 533, 128 MB RAM (2*64 MB PC100), 2 HDD: 80 GB
+ 6,4 GB, wszystko na windowsie 98 SE. Chodzi o to, ze plyta z jakichs
powodow nie daje sie ustawic powyzej 83 Mhz. Na 95*5,5 (czyli prawidlowe
taktowanie dla procka 533) wiesza sie po jakichs kilkunastu minutach. Na
szynie 100 Mhz jest jeszcze gorzej - nie da sie nawet wczytac windowsa (i to
na dowolnych ustawieniach, nawet 3*100).
Wszystko zaczelo sie od tego, ze jakis czas temu zrobilem zwarcie przy
podlaczaniu usb i siadl zasilacz. Po naprawie niby wszystko bylo ok, ale
komp zaczal dziwnie sie zachowywac, tzn. zaraz po wlaczeniu - wtedy jeszcze
na procku K6-2 300, przez ok. 10-15 min co chwile sie wieszal. Po odczekaniu
tych feralnych kilkunastu minut chodzil juz super stabilnie - raz testowalem
go ponad 24 h i zadnego zwisu. Zaczalem wiec od wymiany procka na ten 533 i
mam sytuacje opisana na poczatku... Zaczalem podejrzewac ze to moze pamiec,
wiec zapuscilem Memtesta86 na ponad 3 godz, ale nic nie wykryl.
Musze jeszcze zaznaczyc ze poprzedni procek caly czas chodzil na szynie 66
lub 75, bo na 100 tez sie wieszal, ale slyszalem ze wyszla pewna seria tych
300-ek, ktore wlasnie nie chcialy chodzic na szynie 100, wiec zostawilem to
w spokoju. Zreszta ta sama sytuacja byla u kumpla, ktory tez mial ten procek
i musial przestawic szyne na nizsza.
Co moze byc nie tak z tym kompem? Wiem ze najlepszym rozwiazaniem byloby
kupic nowa plyte z prockiem i pamiecia, ale jest to juz pewien koszt, a ze
nie uzywam kompa do grania to ten w zupelnosci mi wystarczal.
z gory dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam

--
Xuser