Re: Tuning zasilacza - długie

Autor: JZ (jurekz_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 22 Oct 2003 - 10:37:40 MET DST

> włączenie zasilacza jest banalnie proste zielony do czarnego (masy)
> ale UWAGA odłącz wszystkie kable od dysków tak będzie bezpieczniej
> wentylatory ogólnie mają polaryzację tz aby wydmuchywały powietze
> z komputera i kabelki czerwony naturalnie +12 volt czrny masa
> i to by było wszystko co dotyczy strony technicznej ale pozostaje strona
> wydajności czy Twój nowy wentylator (jeśli ma być cicho to wolnoobrotowy)
> a) będzie w stanie schłodzić wnętze komutera
> b) bezpieczniejsze rozwiązanie wyciszającym są regulatory obrotów
> razem z monitoringiem temperatury które automatycznie włanczją
> [...]

OK, zielony do czarnego i zasilacz działa, czerwony w miejsce czerwonego i
czarny w miejsce czarnego i wentylatorki też będą dziłać.

Dzięki, a jeśli chodzi o wydajność to Papst nie bez powodu kosztuje tak
dużo, a wydajność ma -33m^3/h -19,4CFM. Więc chyba powinno wystarczyć.

Hmmm......

Zdałem sobie sprawę, z jeszcze jednej sprawy >>> otóż będę chyba musiał
zgrać wydajność wiatraka nadmuchującęgo i wydmuchującego. Na zdrowy rozsądek
to nadmuchujący powinien być bardziej wydajny niż wydmuchujący, a może nie.
Kurcze jak je dopasować?? Taka samo moc chyba nie wystaczy. A może
niepotrzebnie się martwię i zgranie wydajności wiatraków nie ma
znaczenia????

Odnośnie regulatorów obrotów to masz chyba rację że to dobry pomysł, o ile
nie okaże się że dla wydajnego chłodzenia wymagane jest maksymalne
ustawienie i z ciszy byłyby nici.