Re: softwarowy RAID w W2k vs. hardware`owy RAID na plycie

Autor: cookie|monster (enpe_at_NOSPAM.o2.pl)
Data: Wed 22 Oct 2003 - 00:32:05 MET DST

On Tue, 21 Oct 2003 22:50:08 +0200, tbg wrote:

> "cookie|monster" <enpe_at_NOSPAM.o2.pl> wrote in message
> gratulujemy :-)

> wspaniale, tylko po co? zeby przyspieszyc dzialanie systemu musialby to byc
> stripping - raid0. windows raid to tylko mirror, raid1, wiec robiac taka
> opcje z 2 dyskow zrobisz uzytecznie 1, a drugi bedzie jego lustrzana opcja,
> co w konsekwencji obnizy wydajnosc systemu.

dzieki, tego wczesniej nie wiedzialem,
tez uwazam ze mirroring w przypadku wydajnej stacji roboczej nie ma sensu

> a w ogole to lepiej dokupic pamieci, ladowac windowsa do ramu i wylaczyc
> pagefile'a w cholere.

na razie mam 1 Gb i mimo to czesto system korzysta z pagefile`a,
poniewaz 3dStudio bardzo mi duzo RAMu zjada,
a co do instalowania Windowsa w ramie to kiedys cos slyszalem,
ale nie znam szczegolow, czy to naprawde tak pomaga?

> ewentualnie na jednym dysku instalujesz windowsa, a na
> drugim (najlepiej na osobnym kanale) ustawiasz pagefile'a i wtedy to bedzie
> szybciej dzialalo.

to jest mozliwe w moim przypadku

> jak sie ma duzo dyskow i wykonuje operacje na duzych plikach to tak

ja mam dwa dyski i na razie wiecej miec nie bede,
a co z bezpieczenstwem danych w przypadku stripowanych dyskow?
czy naprawde jest tak zle?

duzo mi wyjasniles,
dzieki

--