Re: softwarowy RAID w W2k vs. hardware`owy RAID na plycie

Autor: cookie|monster (enpe_at_NOSPAM.o2.pl)
Data: Wed 22 Oct 2003 - 00:56:21 MET DST

On Tue, 21 Oct 2003 22:50:08 +0200, tbg wrote:

> wspaniale, tylko po co? zeby przyspieszyc dzialanie systemu musialby to byc
> stripping - raid0. windows raid to tylko mirror, raid1, wiec robiac taka
> opcje z 2 dyskow zrobisz uzytecznie 1, a drugi bedzie jego lustrzana opcja,
> co w konsekwencji obnizy wydajnosc systemu.

"W systemie Windows 2000 możliwe jest zastosowanie tzw. dysków
dynamicznych, które umożliwiają konfigurację dysków RAID (np. mirroring,
fault-tolerant striping) ... "

- to jest cytat z IT FAQ,

czyli jednak moge utworzyc partycje, ktora bedzie stripowana.

np tam, gdzie mi zalezy na szybkosci (czyli swap, tmp, partycja na zrzucane
filmy) software`owo sobie stripuje a wazne dane pozostawie na partycjach
niestripowanych.

tutaj pojawia sie pytanie:
czy taki stripping jest duzo wolniejszy od sprzetowego?

pozdrawiam,
pawel nawrocki

--
cookie|monster