Re: podkręcanie kompa

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 20 Oct 2003 - 14:22:17 MET DST

Hi,

FORD wrote:

> A działa szybciej?
> Samochody szybciej jeżdżą, samoloty szybciej latają czy można szybciej
> strzelać? Co to daje oprócz renderowania w 3Dstudio?

Szybszą kompresję wideo w TMPEGEnc. Mniej straconych klatek
przy przechwytywaniu wideo. Więcej klatek na sekundę w grach.
Szybszą kompilację dużych projektów programistycznych. I tak
dalej.

Osobom, które używają komputera do pisania tekstów i przeglą-
dania Internetu nie są potrzebne szybkie komputery -- ani
firmowo, ani po podkręceniu. Ale są tacy, którym moc oblicze-
niowa jest potrzebna i oni mają do wyboru albo pakowanie
pieniędzy w szybszy sprzęt, albo podkręcanie tańszego sprzętu.
Wybór należy do nich.

Twoje oryginalne pytanie jest generalnie pozbawione nieco
sensu, gdyż równie dobrze mógłbyś się pytać "po co kupujecie
szybsze komputery, czy Pentium 200 wam nie wystarcza?".
Oczywiście, wielu osobom Pentium 200 wystarczy, ale wystarczy
być np. nałogowym graczem, by Athlon XP 2000+ okazał się być
zbyt wolnym procesorem.

Te słowa piszę z mojego K6-2 500, który jest całkiem wystar-
czającym do codziennej pracy, jednak sekwencja wideo, którą
dzisiaj przechwyciłem, kompresuje się na Duronie 1000 stojącym
obok, bo jest on po prostu trzy do czterech razy szybszy, a
nie mam ochoty czekać czterech godzin na jedną wersję skompre-
sowanego materiału. I zastanawiam się nad kupnem Athlona 2000+,
aby taka sama kompresja trwała pół godziny przy wyższej jakości
przechwytywanego obrazu.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |