Re: Chlodzenie Athlona

Autor: Grzem (grzem78_at_tlen.pl)
Data: Mon 20 Oct 2003 - 14:13:23 MET DST

Użytkownik "mariano" <marianh_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Uzywam obecnie Athlona 1,4 z chlodzeniem miedzianym Spire 5P53B3
> (http://www.tweak.pl/artykul/spire_copper). Temperatura pod obciazeniem
> dochodi do 68 stopni

A jaką masz temperaturę wewnątrz obudowy? Miałem podobny problem na Athlonie
2000XP. Teraz dwa wiatraczki chłodzą obudowe (jeden do obudowy, drugi z).
Bez nich wyciągałem powyżej 70 stopni C.

> i towarzyszy temu spory chalas (niemal 6000 obr).

trudno się dziwić przy takiej temperaturze. Miałem kiedyś Spire i był bardzo
głośny. Teraz używam Zalmana (do 2500 obr, w trybie silent 1500 i nie
słychać go).

Poza tym używaj pasty termoprzewodzącej (czy jak to tam się zwie). I jak
napisał ktoś wcześniej sprawdz czy radiator dobrze przylega do proca. Zanim
kupisz jakiś wiatraczek otwórz obudowe i kontroluj temperaturę. Jeżeli
spadnie o 10 stopni to opłaca się instalowanie dodatkowych wętylatorów.

Pozdrawiam