Re: Karta TV inaczej - pytanie

Autor: Krzysztof Kucharski (astrosms_at_wytnijto.alpha.net.pl)
Data: Sun 19 Oct 2003 - 12:34:42 MET DST

Użytkownik "Big Jack" <AwBnFpCxNnZe_at_tb2.hfhagb.cy> napisał w
wiadomości news:bmtj3j$m1l$1_at_absinth.dialog.net.pl...

[...]
> Mam zamiar kupić sobie kartę TV. Przeglądałem różne modele i
zastanowiło
> mnie to, że mają dwa wejścia antenowe (może nie wszystkie).
Jedno dla
> tv, drugie dla radia. Wyjaśnijcie mi, proszę, czy podłączając
tylko do
> jednego wejścia antenowego kablówkę będę mógł odbierać i tv i
radio,
[...]

Większość popularnych kart tunerów RTV ma _rozdzielone_ wejścia
antenowe TV i FM. Dlatego najsensowniejszym rozwiązaniem wydaje
się być zastosowanie dwuwejściowego (dwudrożnego ) sumatora -
splittera. Takie coś mozna kupić w sklepach RTV za sume kilku zł.
Warto pamiętac, aby kupić do tego niezbędne kable - splitter ma z
reguły złącza typu "F", zaś tuner TV - antenowe RCA. W sklepie
powinni wiedzieć.
Powtarza się historia ze starymi odbiornikami TV z epoki "Rubin -
Libra". :-). Tam też wejścia antenowe VHF - UHF były rozdzielone i
trzeba było stosować odpowiedznie zwrotnice.

Krzysztof Kucharski