Padnięta płyta ;(

Autor: Volcan Computers (volcan.computers_at_interia.olac.spam.na.zawsze.pl)
Data: Sat 18 Oct 2003 - 22:02:54 MET DST

Cześć :)

Właśnie dzisiaj padła mi płyta główna i zasilacz. Pozostałe komponenty są
oki (sprawdzone w innym kompie).

Sprawa wyglądała tak: komp (chodził kilka tygodni od restartu - serwer sieci
lokalnej) musiałem przenieść do innego pomieszczenia. Wyłączyłem go,
przeniosłem, pospinałem kabelki, włączam - zakręciły się wentylatorki,
zapaliły diody na płycie, zaczęły się kręcić dyski. Poczekałem chwilę,
siadam przy swoim kompie, zmieniam status na gg na dostępny - i nic -
okazuje się że netu nie ma. No to próbuję wejść zdalnie na serwer i też
nic - nie da się. Podłączam monitor do serwerka (klawę i mychę ma swoją cały
czas podłączoną) i... nic - ciemny ekran. Płyta nie piszczy ani nic. No to
restart - i koniec. Już się nic nie włączyło. Podmiana zasilacza - no i to
samo (tzn. kręcą się wentylatory, świecą diody na mobo, dyski pracują itp
ale ekran ciemny, system się nie ładuje).

Teraz specyfikacja sprzętu:
* płyta soltek sl-75kav - objawy po awarii - wybulone kondensatory przy
procku (7 sztuk bardzo - reszta albo nie ruszona wcale, albo
niezauważalnie), diody się świecą (ta oznaczająca dostarczenie napięcia do
płyty oraz druga oznaczająca odblokowanie mnożnika procka), wentylatory się
kręcą (ten od procka, inne podłączane do płyty), procek się grzeje, mostki
także. Grzeje się chipset karty graficznej włożonej do agp. Gdyby nie to, że
płyta nie startuje (no i te kondensatory) to niby wszystko oki, tylko że nie
działa ;(
* zasilacz (codegen niby 300W) dead - zacząłem go mierzyć, do pewnego
momentu niby wszystko oki a nie odpala się
* procek (duron 700_at_6x133) - oki
* ram (2x128 mb) - oki
* grafa (riva128) - oki
hdd (6gb seagate) - oki
sieciówki (4 x d-link na realtek 8139) - oki

Macie pomysł co się stało i czy płyta do odratowania (jest niby na
gwarancji, ale fakturę mi coś pożarło przy przeprowadzce i mam tylko
sticker - z BITu w Krakowie).

Pozdrawiam :)

volcan