FSB i mnożnik

Autor: Łukasz (abc_at_abc.ab)
Data: Sat 18 Oct 2003 - 14:31:42 MET DST

Witam
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, jak to jest z szyną FSB i mnożnikem? Otóż w
książce pt. "Rozbudowa i naprawa komputera- kompendium" przeczytałem, że
mnożnik procesora Intel Pentium IV wynosi 3-5x, a gdzie indziej widziałem
informacje o mnożniku 19x. Podobie jak wygląda sprawa z procesorami Athlon
XP? Drugie pytanie- szyna FSB może pracować w trybie DDR, np. 166MHZ to
333MHz w trybie DDR. Mnożnik odnosi się do którego trybu oraz co należy
ustawić w BIOSIE?
Mam nadzieję, że nie podałem tego zbyt chaotycznie.
Może ktoś zna strony, gdzie znajdują się odpowiedzi na moje pytania.
Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam Łukasz