_TA_ plyta dla Celerona 900?

Autor: Green (lin_aquarius_at_wp.pl)
Data: Sat 18 Oct 2003 - 12:29:46 MET DST

 ASUS TUSI-M SIS630/S370/LAN ????

Do teraz mam (jeszcze...) ECS P6S5AT

Nie moge sobie poradzic z problemem zawieszania się kompa totalnie...
Czy to wina płyty?

Ewaluowałem powoli od M726 płyty, poprzez M6156 do obecnej
Ecs P6S5AT.
Działo się to z powodu potrzeby wykorzystania kolejnych procesorów.
Pentium II 350MHz i teraz Celeron 900.
Nie jest to rewelacja procesor :) ale na razie ... :) wystarcza.

Problem polega na tym, ze nie potrafie znaleźć przyczyny zamarzania
grafiki.
I wolnego reagowania komputera.
Np. próbując przemieszczać kursor po treści nieniejszego listu, kursor
przesuwa sie jakby był to procesor i286......

Przyczyna lezy gdzieś w płycie?
Chyba tylko w płycie.
Długo by opowiadać,co sprawdzałem.
Miałem dwie kosci pamieci po 64 MB.Wymieniłem na 2x256MB.
Z których jedna okazała się uszkodzona, i ja usunałęm.
Zasilacz jest chłodny . Procesor się nie grzeje.
Karta grafiki była zamieniana.
Pierwotnie S3Trio
,potem Viper770
teraz Radeon9100.

Dyski były wymieniane, cd-romy.
A i OS-y.
Jest W98, i jest W2000.
Oba reaguja tak samo.
Niby pracują, ale nie za szybko.
Nastepnie ikony przestają reagować na kliknięcia myszą, po dwu-trzech
sekundach jeszcze wskaźnikiem myszy można na ekranie operować, ale już
z głosniczka systemowego daje się słyszeć lekki chrobot, i po
nastepnych kilku sekundach system zamiera ostatecznie. potem tylko
twardy RESET.
A czasami takie zamarcie systemu dzieje się w trybie natychmiastowym,
w momentach nieprzewidywalnych.
Może to nastąpić (zamarcie) zaraz po starcie komputera(załączeniu) a może po 10
minutach ( na przykład) albo godzinie.

Antyvirusowo wiele razy komputer był sprawdzany. Pod róznymi
programami. Były oczywiscie jakies wirusiki, ale wyczyszczane.

Jako argument obronny (przeciw podejrzeniu o jakiegos trojana) podam
fakt,ze takie zamarcie systemu dzieje sie też na czystym, dopiero co
zainstalowanym W2000.

Uzywam Outpost Firewall'a.
Jest i Norton AV.
Systematycznie system sprawdzam SpyBoot Search & Destroy'em .

I tu moje pytanie.
Czy doswiadczenie Wasze podpowiada Wam, jaka może byc przyczyna
takiego (wielomiesięcznego już) zachowania sie komputera?
Płyta zakupiona jako nowa.Pamięć- również nowa.
Procesor nie inaczej- również z półki(sklepowy).
Obudowa z zasilaczem takze. Już druga!
A więc inny jest już zasilacz.
 Memtest86 wyeliminował jedną kość pamieci.A problem pozostał.

I drugie pytanie:
Jaka płyta( z obecnie dostepnych w sklepach) moze byż
ożeniona z tym mym procesorem Celeronem 900MHz?

Liczę na pomoc, skoro dobrnęliscie z czytaniem
AŻ do tego miejsca...
:)

--
Pozdr. Zbig.Drwięga