Re: Uszlodzony HD

Autor: Kokopiko (kokopiko_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 16 Oct 2003 - 12:56:48 MET DST

> rano zalaczylem komputer i wszystko chodzilo. wylaczylem i zalaczylem za
> okolo godzine - okazalo sie ze dysk padl - cyka w kolko co 1 sekunde.
> co mozna z nim zrobic? co moglo pasc?
> podgrzewalem go na kaloryferze, oziebialem w lodowce, stukalem lekko -
nic.

> bardzo prosze o jakies propozycje - nie wiem czy moze nie kupic takiego
> samego i nie podmienic elektroniki - czy to cos pomoze?
> albo rozenrac i zobaczyc czy glowica sie nie zaciela... ?

Sluchaj. Glowice sa tak precyzyjne, ze ulamek milimetra niedokladnej pracy i
juz bedzie sie sypal, golym okiem nic nie zobaczysz. Pamietam jak ogladalem
podczas pracy swojego otwartego 850Mb Kawiora. Nie radze otwierac dysku !

CO to znaczy, ze cyka co 1 sekunde ?
Caly czas czy tylko podczas odczytu/zapisu ??

--
Pozdrawiam
KokoPiko