Re: co warto ?

Autor: wladekbudynkiewicz_at_wp.pl
Data: Wed 15 Oct 2003 - 13:27:47 MET DST

> witam.
> mam zamiar w najblizszych dniach kupic troche sprzetu
> i odnosnie niego mam pytanie. po pierwsze jaka grafike
> kupic do 400zl? gdyby jeszcze byly radki 9100 to bym
> sie nie zastanawial, ale w okolicach katowic juz
> zniknely z hurtowni:(

Cześć.
W ostatnie dni trochę bawiłem się z kartami graficznymi w tych cenach. 9100 mi
też niestety nie udało się znaleźć, bo możliwe, że to ją bym sobie zostawił.
Miałem 9000 (Gigabyte) i 9200 (HIS Excalibur) po 128 MB i w sumie nie
zauważyłem międzi nimi żadnej różnicy, a nawet 9000 wydawał mi się lepszy.
GeForce FX 5200 128 MB Prolink był dla mnie porażką, nie zobaczyłem zbyt
solidnego kopa w stosunku do starej GeForce 2. Ostatni był GeForce Ti4200 128
MB i... on u mnie został. Niestety, to już cena do 5000 PLN, ale w stosunku do
pozostałych to pod względem zastosowania do gier o klasę wyżej. Ostatecznie, co
bym polecał:
1) GeForce Ti 4200 lub (na razie na podstawie opinii innych) Radeon 9100
(trzeba szukać :))),
2) Radeon 9000 lub 9200 (tu już zależy od firmy, bo rozrzut w jakości jest
podobno spory, jak pisałem 9000 wypadł lepiej niż 9200),
3) GeForce FX 5200 chyba można darować (jak dla mnie porównywalny z Geforce 440
MX).

Acha, i wersje raczej na pewno 128-bitowe (a nie tylko pamięć 128 MB). Z tego
co słyszę, to ludzie bardziej są zadowoleni gdy mają karty 128bit i 64 MB, niż
64bit i 128 MB.

pozdrawiam
Władek