Jaki max procesor moge wsadzić?

Autor: Redi (redirNOSPAM_at_wp.pl)
Data: Mon 13 Oct 2003 - 21:26:31 MET DST

Witam,

Mam płytę główną jakiś tam Clayton na slot1, niestety nie mam do niej
instrukcji. Chciałbym teraz włożyc do niej P3 650MHz i zastanawiam się czy
pójdzie na tej płycie. Obecnie siedzi w niej Celeron 466. W opcjach CPU w
biosie mam do wyboru max mnożnik x8 tyle, że FSB jest teraz dla celka 66MHz
i z poziomu biosu nie da się tego zmienić. Natomiast na płycie jest zworka
opisana następująco 133MHz, 100MHz, Default. Jeżeli dobrze myślę to po
przestawieniu tej zworki na 133MHz zmieniam FSB na 100MHz a szyna PCI dalej
chodzi na 33MHz, czyli mógłbym wsadzić tego P3 650 MHz i wtedy byłoby
6,5x100MHz=650MHz. Powstałby wtedy problem z pamięcią bo jedną kość mam 64MB
100MHz (pewnie by nie działała) a druga to 128MB 133MHz i z tą nie powinno
być problemu.

PS. Ile może być wart P3 650MHz?

Pozdrawiam
Radek