Dziwny problem z portami równoległymi

Autor: Grzegorz Niemirowski (gnthexfiles_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 11 Oct 2003 - 13:45:37 MET DST

Pewnego razu spalił mi się komputer. Poszły wszystkie części oprócz procka i
RAMu. Kupiłem na Allegro m.in. nową płytę główną. Niestety okazało się, że nie
działa drukarka. Pomyślałem, że też się spaliła. Nie działał jednak też
programator do mikrokontrolerów, który nie był podłączony w momencie spalenia
się komputera. Nowa drukarka też nie chciała działać. Wymieniłem kabelek ale
to nic nie dało. Mam więc uszkodzony port równoległy. I teraz pytanie. Czy
kupiłem uszkodzoną płytę główną czy też została uszkodzona później (przez
drukarkę)? Co ciekawe mam drugi komputer z taką samą płytą główną i na nim też
nie działa żadna z drukarek ale działa programator. Więc może drukarka spaliła
mi porty w dwóch płytach? W BIOSie, w ustawieniach portu równoległego zacząłem
grzebać dopiero jak pojawiły się te problemy ale żadne zmiany nic nie dawały.
Czy to możliwe, że drukarka została spalona przez pierwszą płytę główną a
potem uszkodziła port w drugiej?