Re: Plyta glowna 3 sztuki (Soltek kt600r)

Autor: blueew4a64 (blueeyedNOSPAMMMM_at_o2.pl)
Data: Fri 10 Oct 2003 - 11:11:01 MET DST

> Sa to Soltek SL-KT600-R, Soltek SL-75FRN2-L i MSI K7N2-L.

SUBIEKTYWNIE:

mam SL-kt600r i jestem zadowolony
[a2000+ działa na niej stabilnie,
co do OC - poległem bo to A0]

ZALETY:
+ma 8USB
(ale śledzi w wyposażeniu nie ma - z
dodatków to nie ma nawet zaślepki ATX,
ale płyta ma standardowe wyjścia więc to
mały problem, w pudełku miałem za to
2 kabelki SATA i tyle samo przejściówek do
zasilania tych nowych dysków)

+NB chłodzony pasywnie
(sporych rozmiarów radiator)

+ma dodatkową wtyczkę zasilania (p4)
(dla niektórych to wada)

+co to są zwisy?
(płyta jest stabilna)

+dwa gniazda SATA
(pracuje toto nie na magistrali
pci, więc w pełni powinno wykorzystać
nowy interfejs)

+f8 przy pierwszym obrazie przed tabelką
wywołuje boot menu
(wiem, wiem, teraz każda płyta to ma,
ale dla mnie to nowość)

WADY:
-jedynym programem pokazującym właściwe temperatury
(tak jak w biosie) jest firmowy program
solteka - a on mi się bardzo nie podoba
(najnowszy speedfan ma już niby wsparcie dla
kt600, ale....)

-płyta nie posiada zworki zabepzieczającej
przed nadpisaniem BIOSU!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-gniazdo zasilania jest w miejscu
uniemożliwiającym założenie na grafikę
dużego pasuwnego Zalmana

-mam problemy z odczytem SPD spod windowsa
(jedynie najnowsza AIDA32 odczytuje te dane,
ale raczej nie wierzę w to co pokazuje - program
podaje że moje Elixiry to Nanya :))))

-hyperiony nie są chyba do końca dopracowane
pod kątem tej płyty
(czasem winda bootooje i nie widzi myszy...
pomaga wykasowanie z menedzera urzadzen i...)

-płyta nie jest mała...
(jest o paręnaście milimetrów szersza
od takiego mikrusa jakim jest msi kt3v :))

-ostatnio próbowała drożeć
(na WGK widziałem już za 340zł, a tydzien później
była już po 370)

-bios nie pozwala przejąć 100% kontroli
nad ustawieniami pamięci, a najwydajniejszym ustawieniem
jest pozostawienie "auto"

-flop raz mi zrobił się "read-only"
(dyskietka nie była zabezpieczona przed zapisem)
... pomógł reset cmosu

-gniazdo AGP jest w standardzie 8x i nie "pójdzie"
z grafikami, które nie są przystosowane do niższego napięcia
zasilania (ale kto ma tak starą grafikę? ;))

OBIEKTYWNIEj:

były testy tej płyty
na anandtech-u i wielu innych serwisach
( http://www.mbreview.com/links.php?op=search&query=
 twoim przewodnikiem :) )

pozdr
bluuu
[przedmiotowy śliwkowy soltek, 512-400, fortron 300W, r9000pro]