Re: Okulary z filtrem (przy monitorze) - opinie

Autor: Flashi (flashi_usun_to_at_pf.pl)
Data: Fri 10 Oct 2003 - 10:02:31 MET DST

Użytkownik "ShadoW" <damian_at_wytnijtolezajsk.info> napisał w wiadomości
> [ciach]
>
> Jak już tak prosisz :-). Wiem że są bo ... sam mam takie coś, nie wiem czy
> pomagają zwalczyć ból gdyż nigdy nie siedze tyle przed monitorem coby go
> zaznać. Nie jestem optykiem ani nic podobnego więc się na tym nie znam. Z
> tego co zauważyłem mają jaką taka fioletową niby (ale nie widać tego jak
się
> patrzy tzn nic nie jest zabarwione na fioletowo) warstę która podejrzewam
> chroni nasze oczy prze szkolidwym promieniowaniem. Jak je załatwić ? :D
> Zwyczajnie idziesz do okulisty i mówisz że chcesz okulary ochronne do
> [...]

Z tego co piszesz to sa to normalne okulary z warstwa antyrefleksyjna...
Jednak prawdziwe okulary ochronne do kompa nie tylko taka warstwe musza miec
ale takze dodatkowe filtry do pracy przed monitorem ... Chyba UVB czy UVA
... monitor dosc duzo tego sieje (chociaz nie tak wiele zeby sie opalic:) a
ze siedzisz bezposrednio przed monitorem to odleglosc jest b.mala... Wiec
jak cos to pros o zwykle szkla niekorekcyjne z filtrami oraz z antyrefleksem
(ten antyrefleks to ogolnie przydaje sie do wszystkiego zobaczysz jak
bedziesz czytal gazete na blyszczacym papierze w sloncu:)