Re: Jakie pamieci do Bartka 2500?

Autor: Glova (sebag_at_max.com.pl)
Data: Thu 09 Oct 2003 - 08:55:04 MET DST

> Jak wiadomo Bartek dziala standatrowo na magistrali 333. No i teraz sie
> zastanawiam - czy lepiej qpic Kingstona DDR 512MB PC3200 (PC400) czy DDR
> 512MB PC2700 (PC333) [roznica w cenie jest niewielka]. A moze podobne
> Infineony albo TwinMOSy? Nie wykluczam lekkiego krecenia.

Mam ta sama pare i kupilem dokladnie takie pamieci jakie poleca Asus do tej
plyty, czyli Kingstony DDR400. Co ciekawe najpierw dostalem 2 kosci niby
identyczne ale jednak drobne roznice byly (jedna z 2,5V druga z 2,6V). Po
wymianie juz na faktycznie identyczne (kosci infeon) dzialaja bardzo
stabilnie na FSB 200.

>Czy wszystkie
> Bartki maja odblokowany mnosznik? Jak krecicie - magistrala, czy
> mnoznikiem [zakladajac, ze jest wybor]? Wszelkie sugestie beda mile
> widziane.

Maja. Najlepiej zakrecic tylko magistrale, wtedy masz 3200+, ale wazne zeby
zapewnic dobre chlodzenie (w budzie tez bo plyta sie mocno grzeje). Krec
tak, zeby pamiec i fsb dzialaly synchronicznie. Jezeli proc nie pojdzie na
FSB 200MHz, w co watpie, to lepiej kupic DDR333, bedzie dzialac bardziej
optymalnie.
Ja na razie ustawilem na 3000+, czyli zmniejszylem mnoznik o 0,5 i FSB na
200 (i tak nie widze roznicy, a dziala az za szybko :)

Pozdro
Glova