Re: jak naprawic sektor rozruchowy MBR?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Thu 09 Oct 2003 - 01:57:38 MET DST

On Wed, 8 Oct 2003 22:32:19 +0200, "Michal Kawecki" <k_at_o2.pl> wrote:

>Hmmm... ciekawe, bo XP trzyma swój - jak to nazwałeś - rekord startowy
>nie w MBR dysku, tylko właśnie w bootsektorze własnej partycji
>startowej.

Ale przy instalacji w MBR tez lokuje program bootujacy - odsylajacy
wlasnie do partycji systemowej. Czy bedzie to program bootujacy
pochodzacy z XP czy jakikolwiek inny - to za rybke, wazne zeby odeslal
proces bootowania na wlasciwa partycje.

>Oprócz tego ciekaw jestem, w jaki sposób można uszkodzić bootsektor
>partycji, zapisując coś do MBR dysku...? ;-)

Nie mozna. Tyle ze zapisujac cokolwiek do MBR gubi sie sciezke procesu
bootowania prowadzaca do konkretnej partycji z systemem. Przeciez
procesor wie gdzie szukac partycji systemowej na podstawie tego co w
MBR znajdzie - jak znajdzie sieczke to na partycje z systemem nie
trafi.

Podmienia MBR Windowsowy na MBR Linuksowy (zwykle LILO, czasem GRUB).
Jako ze zarowno MBR z Win XP jak i MBR uzywane w Linuksie maja
mozliwosci zdefiniowania multiboot - to o zadnym uszkodzeniu mowy
oczywiscie nie ma, co najwyzej moga tam byc zawarte bezsensowne
wskazania (jak ktos sierota i nie potrafi sobie skonfigurowac tego MBR
jakiego chce uzywac...).

--
Darek