Re: Kierunek wiania wentylatora od procka

Autor: TL (ttt_lll_at_wp.pl)
Data: Wed 08 Oct 2003 - 21:27:12 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> Ale struga powietrza zazwyczaj dochodzi do samego dna radia-
> tora i tam dopiero się w pełni się rozprasza.

Wszystko zależy od oporów przepływu powietrza.
Ponieważ nikt nie napisał że jest inaczej więc przyjmuję, że rozmawiamy o
radiatorze o typowej budowie. Różnice w oporze dla góry i dla dołu radiatora
są więc nieznaczne i wynikają tylko z dłuższej drogi jaką musi przebyć
powietrze. Tak więc zasysane powietrze będzie pochodziło w równej mierze z
górnych jak i dolnych części radiatora.

> Zaciągane powietrze
> mogłoby pochodzić ze strefy np. grubości 1 cm pod wentylatorem,
> prawie w ogóle nie odbierając nagrzanego powietrza z dna
> radiatora.

Tak jak napisałem wyżej to zależy od oporów przepływu.
Jeżeli różnice w oporze powierza na dole i górze radiatora są tak duże, że
zasysane powietrze będzie pochodziło tylko z górnej jego części, to
odwracając kierunek powietrza (dmuchając na radiator) należy przyjąć, że
będzie ono wypychane na zewnątrz radiatora również w jego górnej części.

TL