Re: Widzieliscie 'Usterke' na TVN?

Autor: Lukasz Goralczyk (liku_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 08 Oct 2003 - 10:32:24 MET DST

Stanislaw Chmielarz <schmielarz_at_uniprojekt.com.pl> wrote:
[ciach o zwarciu w zarowce kompaktowej]
> I moze bedziesz twierdzil ze miernikiem uniwesalnym mozesz wykryc zwarcie w
> zarowce? Sprawdz schemat przetwornicy czy moze sie uszkodzic na zwarcie.

Wiem z doswiadczenia ze cos takiego sie dzieje. Wezmy na ten przyklad:
http://www.repairfaq.org/sam/samschem.htm#schcfl1 i dalej schemat
http://www.repairfaq.org/sam/cflamp1.pdf
Co moze robic zwarcie: kondensatory, mostek prostowniczy, dalej cos
uszkodzone w elektronice i bedzie duzy prad pobierac (nie jestem dobry z
elektroniki analogowej).
Oczywiscie ze nie zawsze miernikiem sie wykryje ze zarowka powoduje zwarcie,
ale mozna to zrobic i bez uzycia miernika - sprawdzac ktora zarowka wywala
korki; byc moze jest jeszcze jakas inna metoda ale musialbym sie zastanowic.

Osobiscie nie wiem co bym zrobil, ale jesli kilent byl cierpliwy to bym
dzialal do skutku az wszystko bedzie dzialac jak nalezy (nie jestesm
zawodowym elektrykiem).

> Jesli chodzi o port to bez problemu mozna to bylo wykryc np.: programem PC
> Technician z wtyczkami loopback plug, tylko kto ma takie oprogramowanie reka
> do gory?

Jestes pewnien czy aby napewno? Bywa ze tasmy od drukarek w starszych
kompach roznily sie od siebie, czy taki programik ma jakis algorytm od tego?

Osobiscie nie posiadam bo nie naprawiam komputerow zawodowo. A wtyczki
loopback sa przydatne.

Pozdrawiam.

--
Lukasz