Re: odzyskiwanie straconych danych

Autor: digitariusz (digitariusz_at_wywalto.op.pl)
Data: Sun 05 Oct 2003 - 19:16:38 MET DST

chowaniec naskrobał(a) coś takiego:

> Skasowane normalne pliki mozna odzyskac, o ile nie zostanie zapisana
> ponownie ta komorka pamieci (tak mnie sie wydawalo). Prawda czy nie?

prawda. kiedy kasujesz plik, nie jest on wymazywany z dysku, tylko
obszar który zajmuje jest oznaczany przez system, jako taki juz
"niepotrzebny", że można go nadpisać :) więc cały czas na dysku jest,
dopóki go nie nadpiszesz.

> A co z programami ktore zamazuja pliki, czy dzialaja w jakis inny
> sposob. Mozna odzyskac dane czy nie?

z tego co wiem, te programy najczęściej działają w ten sposób, że
nadpisują cały obszar zajmowany przez ten plik zerami. raczej nie można
tego odzyskać, a jeśli już, to na pewno nie domowymi sposobami (może
firmy odzyskujące dane mają jakiś sposób - tego nie wiem).

> Moze jakies ciekawe linki na ten temat ktos zna.

oj, to już musisz sam poszukać..

--
pozdrawiam
digitariusz