Re: Po modernizacji gorzej niż przed : )

Autor: Jancio (janoole_at_poczta.fm)
Data: Sun 05 Oct 2003 - 13:26:56 MET DST

> no i po złożeniu tego do kupy zaczeło się .... Komputer chodzi bardzo wolno
> ( przed podmianką chodził normalnie ) Już w czasie instalki systemu
> ( NT 4.0 ) na nowej partycji transfer z CD ( dysku ) wolniej niż z
> dyskietki ... : ?
>
> Sprawdziłem :
>
> 1. dysk - podpięty do innego kompa - wszystko w normie
> 2. bios - wszystko optymalnie
> 3. płyta główna ( na innej z LX to samo )

Bardzo duża część płyt LX ma jakąś wadę kontrukcyjną (zapewne dotyczy to
tych z początku produkcji, późniejsze rev. płyt miały to naprawione) -
która objawia się nieprawdopodobnie powolną pracą drugiego kanału
dyskowego i prowalnianiem pracy całego kompa przy operacjach dyskowych
BEZ widocznego obciążania procesora.
Być może pomoże upgrade BIOS-u do najnowszego jaki znajdziesz, ale to
wątpliwe (problem tkwił w sprzęcie).

CZy jeśli wyłączysz drugi kanał nadal jest tak samo ?
Jesli komp pracuje dużo lepiej bdu ma obsadzony tylko pierwszy kanał -
to masz pewność.

Moja sugestia jest taka - szarpnij się i dokup kontroler IDE.
Używany kontroler ultra ata 66/100 powinieneś dostać w cenie ~50 zł, i
nie dośc że rozwiążesz swoje problemy, to zyskasz n.p. ultra 100, i BTW
podatnośc na podkręcanie Twojkego systemu może wzrosnąć (kontroler HDD z
LX bardzo nie lubił szyny 83 ;)

Jancio