Re: MSI KT4V i WDC 80 JB

Autor: Piotr Majka (charvel_at_localhost.link.pl)
Data: Fri 31 Oct 2003 - 12:22:00 MET

"Łukasz Piwowarski" <wpiwowar_at_poczta.onet.pl> napisał(a):
> Czy ktoś z Was miał może problem podobny do przedstawionego ? MSI KT4V
> współpracuje z dyskiem WD 80 GB 8MB cache i zdaża się (bardzo żadko ale jednak)
> podczas intensywnego wykorzystywania dysku taka sytuacja: zwis WinXP (myszka
> działa z małymi przerwami, można zmieniać aktywne okienko, ale nic pozatym),po
> chwili reset komputera po którym podczas bootowania dysk nie jest wykrywany.
> Resety ani miękki ani twardy nie pomagają, dopiero po wyłączeniu i włączeniu
> dysk jest z powrotem widoczny.

Mam niestety jeszcze tą płyte (idzie do wymiany) - stoi na niej jeden
linux - w chwili gdy nic się nie dzieje, tzn nie kompiluje na nim
żadnych programów, wygląda wszystko ok, ale wystarczy, że coś zaczyna
mocniejszego robić to notoryczne jest np wychodzenia kompilatora z
SigTerm 11 - czyli typowy błąd sprzętowy. Zainstalowałem sobie więc
lm_sensors'y - tools do sprawdzania napięć/temperatur i co widze. Gdy
nic się nie dzieje, Vcore stoi na 1.65 czyli tyle ile potrzebuje
bartonowi 2500, ale tylko coś zaczynam kompilować a na Vcore'rze zaczyna
się huśtawka - skacze od 1.62 do 1.66. Nie sądze by to była wina zasilacza -
mam tu Chieftec'a 360W - prędzej podejrzewam kiepskie mosfety na tej
płycie. Zapewne u Ciebie problem jest podobny, sprawdź sobie dla testu
czy jak obciążasz dysk czymś to czy nie skaczą Ci napiecia - szczególnie
Vcore i -5V.

P.S. nigdy nie lubiłem M$i ;-> ale to nie ja decydowałem o zakupie, na
szczęście wymienić moge i zrobie to czym prędzej na jakiegoś epoxa;]

--
Piotr "Charvel" Majka | PGP & GPG Public Key: finger charvel_at_link.pl | Uin: 20873695
GCM d- s-:- a- C++ UL++++ P+ L+++ E--- W+ N+++ !o !K w--- !O M V- PS+ PE !Y