RAID 0.

Autor: stigen_at_op.pl
Data: Sat 04 Oct 2003 - 14:34:36 MET DST

Witam,

ponieważ jestem poczatkujący - chciałbym się Was poradzić w następującej
sprawie:
znajomy bedzie wkrótce składał mi komputer i bardzo poleca mi zakup płyty z
RAIDem( np. Epox EP-8KRA2+), do tego 2 identyczne dyski 40 GB Maxtora (7200 ATA
133), 512 DDR, Athlona 2,4 i pare innych mniej istotnych w tym momencie
komponentów. On sam stosuje takie rozwiązanie - RAID0 i twierdzi że w sposób
znaczący podnosi to wydajność dysków. Ponoć bardzo chwali sobie takie
rozwiązanie. Przeglądałem archiwum ale z tego co wyczytałem - opinie nt. RAID0
sa zróznicowane. Większość chyba chwali taki układ ale niektórzy narzekają na
różne pojawiające się problemy.
Moje pytanie brzmi: czy warto się bawić w RAID0, zwłaszcza do domowych
zastosowań? Chciałbym zająć się amatorsko obróbką video (cyfr i montażem moich
starych filmów z VHS) i czy przy takich zastosowaniach RAID0 jest bardzo
przydatny? Mam dać sie namówić na tego RAIDA, bo z tego co czytałem niektórzy
tego żałują?
Nie zależy mi aż tak bardzo na bezpieczeństwie danych żeby stosować RAID1 lub
pochodne. Nie ukrywam, że mam ograniczony budżet na komputer (max. 2800 PLN) i
zastanawiam się czy aż tak wiele zyskam. Poza tym czy RAID0 nie bedzie mi
sprawiał jakichś specjalnych kłopotów, bo póki co, biegły w sprawach
komputerowych nie jestem.
A może sobie odpuścić i kupic tańszą płytę bez RAIDA, 1 dysk 80 GB a za
zaoszczedzone pieniądze kupić lepszą kartę video lub TV ewentualnie inne
komponenty?
Jeszcze jedno - czy łatwo kupić karte muzyczną z wyjściem optycznym i ile takie
cuś kosztuje (przydałoby mi sie do nagrywania na przenośny MiniDisk)?

Dzieki za wszystkie rzeczowe porady.

Pozdrawiam.