Re: Obudowy Chieftec - wady

Autor: Jo Joro (jojoro_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 29 Oct 2003 - 21:45:27 MET

Coś dziwnego nastąpiło Śr, 29 paź 2003 o 20:50 GMT
skoro A'tomek napisal(a):

> Chmm a przymierzam się do zakupu midi tower chiefteka i jako cooler pod P4
> chcę 6500Cu.
> ( Nie chcę tego 7000 bo chyba pracuje on tylko z fabrycznym fanem, a ja chce
> dać do 6500Cu 92 mm Papsta albo noiseblockera )

Na płytach P4 socket jest chyba mocowany w innej orientacji niż na
płytach dla Athlona. Nie powiniennes mieć problemów. Ale mogę sie mylić,
bo nie miałem w ręku płyt dla P4 od bardzo dawna :)

> No i nie wiem co to za półeczka na kable ? Jakoś jej nie widzę na fotkach.

Patrz uważnie. Na zdjęciach wygląda to jak dwa poprzeczne wzmocnienia
obudowy na 2/3 wysokości.

> A gdzie to jest coś takiego ??? Chyba w wersji Big bo w midi jakoś nie
> widzę ?

Oczywiście że w wersji Big. Pisałem wyraźnie że mam obudowę DA-01-SLD.

> A ja się wacham pomiędzy midi a big tower ( ale bez zasilacza bo chce dać
> inny extra cichy ). Nie mam zamiaru instalować WC ani 8 twardzieli itd. ale

Big jest fajny, bo:
Można sobie zamontować np:
DVD-ROM, CDRW, 2xLCD (wyświetlanie temp, winamp itp), front panel z
audigy, kontroler wentylatorów, FDD i czytnik kard pamięci. :)
Nie żebym miał to wszystko u siebie, ale można :)
Dodatkowo przestrzeń ponad Zasilaczem pozawala w cichszy i
skuteczniejszy sposób zorganizować jego chłodzenie.
Zawsze można też zamocować zasilacz redundantny (słyszałem że prescott
ma ciagnąć tyle prądu, że... :))

> Poza tym coś ostatnio słychać o jakimś BTX... I nie wiem czy jak będę
> zmieniał P42.8 na powiedzmy jakiegoś tejasa 6GHz, to czy płyta mi się
> jeszcze do tego chiefteca zmieści ? Bo gdybym wiedział że tak to bym
> zainwestował więcej....

IMHO wszystko idzie raczej w miniaturyzację. Raczej płyt metr X metr
nikt produkował nie będzie :) Można sie tylko obawiać, że wyjścia kart
rozszerzeń nie będą trafiać w dziurki na śledzie :(

> Pozatym mnie w chieftecu nie podoba się, z pktu widzenia b. cichego
> chłodzenia, że nie ma cieniutkich grili z tyłu tylko dość gruba krata... Nie
> wiem po co, przecież to nie mam być szafa pancerna. Można to wyciąć ale
> zawsze to okaleczenie już.

Faktycznie! Mnie też to wkurzyło. Ale na razie nie mam wentyli z tyłu
obudowy. A chłodzę Athlona palomino wyłącznie Zalmanem na najniższych
obrotach. Ta buda jest tak wielka, że temperatura procka jest taka sama
z założoną ścianką boczną jak i ze zdjetą :)

> Dodatkową zaletą chieftexca jest że można kupić specjalne zestawy mat
> wyciszających skrojone właśnie dla niego.

Gdzie? Do big Towera? Tylko na ścianki boczne, czy na górę, dół tył i
przód też? Jakie mocowanie? Mnie każda taśma samoprzylepna odpada po
paru godzinach przebywania w 35 st. C

Pozdrawiam
        Arek