Re: 98SE+wymiana p³yty+seagateST340014A - czy konieczny reformat dysku?

Autor: roythekid (roythekid_at_wp.pl)
Data: Wed 29 Oct 2003 - 15:11:37 MET

U¿ytkownik "Jozef" <jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Je¿eli dobrze rozumiem, pod³±czy³e¶ dysk systemowy do innej p³yty i w
> dodatku do innego kana³u. Tylko czasem udaje siê to poprawnie bez
> ponownej instalacji ca³ego systemu.

Zgadza siê - tak w³a¶nie zrobi³em.
Domy¶la³em siê, ¿e trzeba bêdzie przeinstalowaæ ca³y system, ale liczy³em na
aktualizacjê a nie na reinstalacjê od zera, a to mnie nie puszcza. Mo¿e kto¶ zna
metodê jak to poprawiæ (mo¿e jaki¶ programik narzêdziowy) bez instalacji systemu od
zera.

> Mo¿e uruchomiæ system w trybie awaryjny i usun±æ dubluj±ce siê
> urz±dzenia w menad¿erze urz±dzeñ - przede wszystkim kontrolery dysków
> i dyski. System po nastêpnym uruchomieniu powinien je zainstalowaæ
> poprawnie.
> Józef

Dyski nie s± zdublowane w menad¿erze urz±dzeñ, tylko same partycje w eksploratorze.
Próbowa³em ju¿ usuwaæ wszystkie urz±dzenia z menad¿era w trybie awaryjnym, aby
ponownie je zainstalowa³ i te¿ nie pomog³o.
Próbowa³em równie¿ usun±æ zawarto¶æ ga³êzi HKLM/Enum/ESDI i HKLM/Enum/SCSI, ale
system po ponownym uruchomieniu przywraca wpis dla dysku typ 47 z niepoprawnymi
literami partycji i kiszka. Mo¿e gdzie¶ jeszcze jest jaki¶ wpis dotycz±cy
konfiguracji dysku systemowego - mo¿e w bootloaderze dysku jest co¶ co mówi mu, ¿e
partycja startowa mia³a inn± literê i st±d to bierze (próbowa³em równie¿ fdisk /MBR
i te¿ nie pomog³o)?
roythekid