98SE+wymiana p³yty+seagateST340014A - czy konieczny reformat dysku?

Autor: roythekid (roythekid_at_wp.pl)
Data: Wed 29 Oct 2003 - 12:53:00 MET

Witam...
mam dosyæ powa¿ny problem i nie mogê go rozgry¼æ. Otó¿:
- wymieni³em p³ytê g³ówn± na Asusa A7V266-C (via kt266a) i w zwi±zku z tym mój stary
dysk seagate ST340014A (z dwoma partycjami FAT32) z zainstalowanym win98se zmieni³
kana³ z secondary master (jako slave mia³ CD) na primary master (brak primary slave)
oraz tryb pracy z udma33 na udma100 i....
- system krzyczy, ¿e dysk musi pracowaæ w trybie zgodno¶ci z MSDOS oraz (co bardzo
ciekawe) dubluje mi te dwie partycje tego dysku na dwie kolejne literki.
Ju¿ nie mam siê do czego przyczepiæ (BIOS, zworki i sterowniki windy - wyczerpa³em
ju¿ chyba wszystkie mo¿liwo¶ci) - nawet próbowa³em przeinstalowaæ winde98SE, ale na
pocz±tku instalacji krzyczy, ¿e b³êdny format dysku i "zachêca" mnie do
sformatowania dysku, a ja tego przecie¿ nie chcê.
Dodam ¿e mimo trybu zgodno¶ci z MSDOS system pracuje poprawnie (ale z wydajno¶ci±
nie za dobrze) oraz mam równie¿ drugi dysk samsung 8GB równie¿ przeniesiony ze
starego systemu z kana³u primary master na secondary master i z nim nie mam
problemu.
Z góry dziêki za wszelkie mo¿liwe wskazówki.
Pozdrawiam
roythekid