Re: problem z dyskiem (chyba)

Autor: WITUX (witux_at_NOSPAMpoczta.fm)
Data: Sat 04 Oct 2003 - 12:29:04 MET DST

Użytkownik Deathclaw napisał:
> Po włączeniu kompa przez około godzinę wszystko jest ok, ale potem
> najczęściej zaczynają się problemy. Bez względu na to co robię (komp może
> nawet stać bezczynnie) dysk zaczyna dziwnie się zachowywać: przez ułamek
> sekundy pracuje, potem przez 1,2 sekundy przestaje, potem znowu pracuje i
> tak w kółko. System w sumie przestaje odpowiadać, chociaż teoretycznie mogę
> poruszać kursorem myszki, ale wydaje się że komputer nie jest w stanie z tym
> sobie poradzić, więc kursor porusza się "skokami". Oczywiście wszystkie
> programy siadają. Po chwili pojawia się blue screen z komunikatem:

> [...]

Wystartuj kompa z dyskietki startowej (systemowej) Win9x.
wpisz:
A:/> scandisk c: , badanie powierzchi dysku - TAK
Zobacz czy w oknie nie ma BAD SECTORów (czerwone B).
Jeśli są to mogą być to błedne klastry oznaczone jako uszkodzone przez
inny tego typu program , jeśli nie ma to mogą być inne błedy lub coś z
elektroniką ;-)
Programem Disc Manager 2002 (ze strony seagate) utwórz dyskietke
ratunkową i odpal komp z dyskietki.
Wybierz ZERO FILL DRIVE (FULL) potem wybierz partycje C: i OK.
Program wykasuje wszystkie błedy logiczne znajdujące sie na partycji C:
zerując (wymazując dane) sektor po sektorze.

Ja też kiedyś miałem podobny problem ale po tym dysk chodzi OK.
Chyba że masz coś z elektroniką popierniczone to wtedy nic ci to nie da :-(

Pozdrawiam
WITUX